Esdeveniments

Seleccioneu els termes de l'esdeveniment pels quals filtrar
Seleccioneu els tipus d'esdeveniment pel qual filtrar
Dijous Juny 10, 2010
Inici: 10/06/2010 10:00

Curos Gestió LocalLos próximos dias 10 y 11 de junio de 2010 se realizará en Bruselas un Curso sobre Gestión Local de Fondos de la Unión Europea. Debido a la reducción de las cuantías disponibles para este periodo presupuestario, la calidad de la información disponible sobre las ayudas provenientes de la Unión Europea y la profesionalidad de los técnicos locales que gestionan estos fondos constituirán una ventaja competitiva para los municipios.

El nuevo período 2007–2013 introduce reformas generales, como son los cambios de objetivos y prioridades. Este nuevo periodo presupuestario requerirá una mayor profesionalización y especialización de la gestión de fondos en los distintos departamentos de las Corporaciones Locales.

Las Corporaciones Locales deberán asimismo incrementar su presencia en instrumentos alternativos de financiación como, por ejemplo, los mecanismos de ingeniería financiera o los fondos de gestión directa de la propia Comisión Europea.

Inici: 10/06/2010 11:00

En els darrers mesos, el Departament d’Economia i Finances de la Generalitat ha posat en marxa un sistema, anomenat confirming, que consisteix en un servei -ofert per les entitats financeres, segons conveni- mitjançant el qual es poden gestionar els pagaments que l’administració de la Generalitat ha de fer als seus creditors, de manera que poden anticipar el cobrament abans del venciment, acceptant un descompte en l’import a percebre.

Amb la finalitat d’explicar aquest producte i oferir-lo també als ens locals que hi estiguin interessats, s’organitza una Jornada sobre com optimitzar la gestió dels tributs locals, l’IVA i els pagaments a proveïdors dels ajuntaments en temps de crisi, el proper dia 10 de juny de 2010, amb la participació com a ponents de representants del Banc de Sabadell i de Garrigues. La jornada tindrà lloc a l’aula de formació de la seu de l’Associació Catalana de Municipis i Comarques, c/ València, 231 5è 2a.
Podeu tramitar les vostres inscripcions emplenant la butlleta d’inscripció que trobareu fent clic aquí.

Divendres Juny 11, 2010
Inici: 10/06/2010 10:00
Fi: 11/06/2010 20:00

Curos Gestió LocalLos próximos dias 10 y 11 de junio de 2010 se realizará en Bruselas un Curso sobre Gestión Local de Fondos de la Unión Europea. Debido a la reducción de las cuantías disponibles para este periodo presupuestario, la calidad de la información disponible sobre las ayudas provenientes de la Unión Europea y la profesionalidad de los técnicos locales que gestionan estos fondos constituirán una ventaja competitiva para los municipios.

El nuevo período 2007–2013 introduce reformas generales, como son los cambios de objetivos y prioridades. Este nuevo periodo presupuestario requerirá una mayor profesionalización y especialización de la gestión de fondos en los distintos departamentos de las Corporaciones Locales.

Las Corporaciones Locales deberán asimismo incrementar su presencia en instrumentos alternativos de financiación como, por ejemplo, los mecanismos de ingeniería financiera o los fondos de gestión directa de la propia Comisión Europea.

Dimecres Juny 16, 2010
Inici: 16/06/2010 09:00

 

Objectius

 
Conèixer quins són els serveis que els organismes participants a la jornada ofereixen a l'Administració local en l'assoliment de l'administració electrònica. 
Conèixer els projectes i serveis més rellevants que estan duent a terme i que proposen a les administracions els diferents organismes participants. 
 

 
Persones destinatàries

 
Personal tècnic i jurídic dels ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades i organismes o ens vinculats al món local. 

 
Programa

 
10.00 h 
Presentació de la jornada 

10.15 h 
Serveis de seguretat del CESICAT per a les administracions locals: present i futur 

-Jordi Batlle 
Responsable d'Administració Local i Ciutadania del Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya (CESICAT) 

10.40 h 
El dret a la protecció de dades i l'APdCAT 

-Ramón Martín Miralles 
Agència Catalana de Protecció de dades (APdCAT) 

11.05 h 
Pausa 

11.35 h 
Serveis d'e-govern per als ajuntaments 

-Jordi Castanyer 
Responsable de l'Oficina de Suport a l'Administració Electrònica de la Diputació de Girona 

12.20 h 
Serveis per a la millora de les relacions amb la ciutadania 

Miquel Matavacas 
Cap de l'Àrea de Societat de la Informació del Consorci LOCALRET 

13.05 h 
El model català d'administració electrònica: serveis del Consorci AOC 

-Joan Olivares 
Director gerent del Consorci AOC 

13.50 h 
Torn obert de paraules 
 

 
Dates i horari

 
16 de juny de 2010, de 10 a 14 h 

 
Lloc

 
Centre de Seguretat i Salut Laboral 
C/ de l'Església de Sant Miquel, núm. 11 
17003 Girona

 
Places

 
80

 
Hores lectives

 
4

 
Matrícula

 

La inscripció és gratuïta. 

Totes les sol·licituds rebudes seran admeses a la Jornada. Solament es comunicaran, si escau, les inscripcions que n'han quedat excloses. 

 
Certificat

 
A l'alumnat que assisteixi al 80 % de les hores lectives, se li expedirà un certificat d'assistència.

 
Responsable

 
Xavier Torreguitart Jaile

 

Divendres Juny 18, 2010
Inici: 18/06/2010 09:00

 Divendres 18 de juny de 2010, de 9 a 11.30 h

Iniciatives de transparència: saben els ciutadans en què ens gastem els seus diners?

  • Martí Carnicer, secretari general d'Economia i Finances
  • Jesús Lizcano Alvarez, director general de Transparència Internacional España i catedràtic de la Universidad Autónoma de Madrid
  • Eduardo Zapico-Goñi, assessor de la Direcció General de Pressupostos, Ministerio de Economía y Hacienda
  • Moderador: David Martínez Madero, director de l’ Oficina Antifrau de Catalunya
  • Relator: Carles Ramió i Matas, director de l'EAPC

Inscripció aquí

 

Dimarts Juny 29, 2010
Inici: 29/06/2010 09:30
Fi: 29/06/2010 09:30

 L'EAPC organitza per al proper  29 de juny una jornada destinada a tots els personals vinculats a les àrees de recursos humans de les entitats locals de Catalunya, amb el propòsit d'analitzar el Reial Decret Llei 8/2010 de 20 de maig pel qual s'adopten mesures extraordinàries per a la reducció del dèficit públic.

També s'analitzaran les repercusions al món local del Reial Decret llei 10/2010, de 16 de juny, de mesures urgents per a la reforma del mercat de treball.

Dimecres Juny 30, 2010
Inici: 30/06/2010 10:00

L'Administració Oberta de Catalunya organitza per al proper 30 de juny una jornada dedicada a la contractació electrònica i el perfil del contractant.  La jornada estarà dedicada a l’estudi de les obligacions i potencialitats que estableix la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, en relació a l’ús dels mitjans electrònics, i a donar a conèixer i promoure l’ús dels serveis de la Plataforma de Serveis de Contractació Pública (PSCP).

Aquests serveis permeten la creació d’un espai únic d'informació global i integrat per a la difusió de la informació de l'activitat contractual de cadascuna de les administracions públiques adherides al servei i de difusió dels corresponents perfils de contractant dels seus òrgans de contractació, amb les mesures de seguretat i control que estableix la Llei 30/2007.

A més, durant la jornada es presentaran els nous serveis que aniran incorporant-se a la Plataforma fins a disposar, de forma gradual, de tots els serveis lligats a la contractació pública per mitjans electrònics, incloent serveis com la licitació electrònica.

 

Dijous Juliol 01, 2010
Inici: 01/07/2010 09:00

Organitza: Postgrau e-Govern IDEC-UPF i Escola d'Administració Pública de Catalunya (EAPC)

Dia i lloc: 1 de juliol de 2010 a l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra, c/Balmes, 132-134 (cantonada Rosselló) Barcelona
Programa i inscripcions.
 

Divendres Juliol 02, 2010
Inici: 02/07/2010 09:00
Fi: 02/07/2010 19:00

L'ONG Mussol tractarà d'indagar amb experts en la matèria en les dificultats, els reptes i oportunitats que per als municipis planteja actualment el codesenvolupament. El seminari "Codesenvolupament des de l'àmbit municipal: èxits, limitacions i oportunitats" posarà el punt i final al projecte de sensibilització adreçat a les administracions públiques que Mussol ha realitzat aquest any amb el cofinançament de la Generalitat Valenciana i en el qual han participat gairebé un centenar de funcionaris. El seminari, a qui convidem a participar des del web de Cosital, es realitzarà el proper divendres 2 de juliol al Palau de Pineda de València (seu valenciana de la Universitat Internacional Menéndez i Pelayo) situat a la plaça del Carme, n º 4 de València.

 La jornada es desenvoluparà de 9 a 14 i de 16 a 19 hores. Hi intervindran, entre altres, el professor de la Universitat d'Alacant i autor / coautor de diversos llibres sobre codesenvolupament, Carlos Gómez Gil, la subdirectora de la Fundació Uramanta de Bolívia, Neyda Camps, la tècnica de cooperació internacional de l'Ajuntament de Lleida, Cristina Saiz , amb una de les experiències més rellevants del codesenvolupament des de l'àmbit municipal que s'han dut a terme a Espanya i el director de la Fundació Pagesos Solidaris, Juan M. de Marañón, una fundació que impulsada per les Unions de pagesos i ramaders de Catalunya, Comunitat Valenciana i Illes Balears treballa des de 2001 per l'enfortiment de la solidaritat entre agricultors i ramaders de diferents països a través de la cooperació i codesenvolupament.

Podeu descarregar-vos el programa del seminari fent clic aquí i la butlleta d'inscripció aquí.